Tellimused alates 39€ Eesti pakiautomaati TASUTA

15 märts 2023

BEST MARKETING: Shroomwelli turundusjuht Kristiina Kullo rääkis meditsiiniseente võidukäigust ja kuidas Chagast sai Shroomwell

BEST MARKETING Shroomwelli turundusjuht Kristiina Kullo rääkis meditsiiniseente võidukäigust ja kuidas Chagast sai Shroomwell

Mulgimaal alguse saanud ja tervisetoodete valmistamisele keskendunud pereettevõte on tänaseks kujunenud globaalseks roheinnovatsiooni liidriks. Ettevõtte turundusjuht Kristiina Kullo rääkis lähemalt, kuidas sai Chaga Healthist Shroomwell ning tõi välja ka tähelepanekud rebrändingust.

BEST MARKETING Shroomwelli turundusjuht Kristiina Kullo rääkis meditsiiniseente võidukäigust ja kuidas Chagast sai Shroomwell
Fotol vasakult: Good Bits Studio brändingu spetsialist Mo Almutava ja AD Karl Uibo, Shroomwelli turundusjuht Kristiina Kullo, PR agentuur Baltic ID Kaia Gil, Good Bits Studio tegevjuht Tiina Marandi ja sotsiaalmeediaspetsialist Mia Brit Ots.
Foto: Iti-Pätrik Järve

Shroomwelli turundusjuht Kristiina Kullo rääkis, et seened on intelligentsed, vaikuses toimetavad, enamasti meie silmade eest varjatud. Samas paiknevad need meie sees ja meie ümber, olles erakordne liik, kes on planeedil Maa enne meid ja tõenäoliselt on ka siin pärast meid. “Shroomwellis õpime koos teadlastega seentelt, teeme koostööd seentega ning loome meditsiiniseentel põhinevaid tooteid ja lahendusi keskkonna hüvanguks,” sõnas ta ja nentis samas, et seened kitsendavad veel enam turunišši, aga samas annavad unikaalsuse ning nende roheinnovatsioon ja leebe jalajälg aitavad laiemas plaanis inimesi, elurikkust ning kliimat.

Kullo märkis, et Shroomwellist on täna saanud maailma suurim seenekasvatus, kellele kuulub 500 hektarit meditsiiniseente välikasvatusi Eestis ja USA-s. Kodukandis, Tõrvas, alustati 5000 ruutmeetri suurust meditsiiniseente sisekasvatuse rajamist. Ent toidulisandite valmistamine on vaid üks fookus, millele Eesti roheidu keskendub. Kullo sõnul olid nad Chaga Health tegemistest välja kasvanud, mistõttu hakati ette valmistama Shroomwelli tulekut. Chaga nimi jäi tema sõnul selgelt kitsaks ja Health oli teatud riikides probleemiks.

Mushroom + Wellness= Shroomwell

Kullo on brändi ja ettevõtte loomislugude fänn: „Võtame näiteks Puma ja Adidase, Oatley, Chobani (USA jogurti tootja) lood või Öuna loo, mille algataja ma ka ise olen. Päris lugusid on palju ja sealt sünnib tihti ka nime või visuaali alge. Ehk kuidas miski sünnib ja miks ta loodi. Miks? on elus igal tasandil oluline, miks me midagi teeme. See sõltub isiklikest väärtustest ja loob jätkusuutlikkuse nii äris, suhetes kui ka brändide elus.”

Shroomwelli turundusjuhile meeldib igal tasandil lihtsus, selgus ja autentsus. Mushrooms + Wellness= Shroomwell. „Me lõime globaalse brändi, mistõttu on selle aluseks inglise keel. Meil oli selgelt teada, mida on vaja kommunikeerida – seened ja heaolu igal tasandil, lisaks tervis, keskkond ja metsandus,” sõnas ta ja lisas, et kui see nimi pähe tuli, kangastus see silme ette kohe väikse linnakese või külakesega – seenelinn Shroomwell.

„Kuna meil oli ajaline surve, juhtus midagi, mida ma algselt ei uskunud. Meie erakordne loovagentuur Good Bits Studio tegi esimese brändingu mustandi kõigest nädalaga ja tabasid naelapea pihta,” kõneles Kullo ja lisas, et Shroomwelli kujunduse autor on Kuveidist pärit disainer Mo Almutava, kes on äärmiselt tugev brändi arhitekt ja strateeg. “Ma ei arva, et iga bränd peab sündima ühe-kahe nädalaga, aga kui asi on õige, sisu kannab ja ettevõtte ning loovaagentuuri keemia toimib, on kõik võimalik,” kiitis turundusjuht koostööd loovagentuuriga.

Shroomwelli rebrändingu partnerid:

Good Bits Studio – Shroomwelli brändi kontseptsioon ja pakendid: Tiina Marandi – tegevjuht ja projektijuht, Mo Almutava – Branding Specialist, Karl Uibo – Creative/Art Director
Baltic ID/PR – Kaia Gil
Sotsiaalmeedia spetsialist – Mia Brit Ots
Fotograaf – Iti-Pätrik Järve
Klewer Marketing /Google ja FB – Argo Lipp ja Marieta Kivi

Lisaks veebi loojad, SEO spetsialist ja Shroomwelli enda meeskond.

Kullo märkis, et Shroomwelli loomise teekonnal on olnud palju samme ja iga tegevuse taga on korralik arhitektuur ning erinevad partnerid – seda pakendite tehastest loovagentuuri ja PR inimeseni. „Meil on mega ägeda meeskonnaga tööpere, mis baseerub sarnastel väärtustel ja mis areneb ulmelise kiirusega nagu seenemütseel meie jalge all.”

Shroomwelli puhul oli vaja siduda mitu ettevõtet, teha kahe brändi – Chaga Health’i ja Scandic Organic’u – rebränding Shroomwelliks. „See polnud lihtsalt brändi loomine. Selle taga olid erinevate ettevõtete inimesed, tooted, organisatsioonide kultuurid, juhtide visioonid,” selgitas Kullo ja lisas, et lõid brändi kontseptsiooni premium funktsionaalsetele toodetele, mis on valmistatud meditsiiniseentest. Samal ajal lõid nad paralleelselt visuaalse korporatiivlahenduse teaduse ja seenekasvatuse vaates. “Tegelikult alles nüüd suur töö algab. kuidas bränd ellu äratada ja maailma viia,” sõnas ta.

Shroomwelli turundusjuhi tähelepanekud rebrändingust:

  1. Oluline on tunda sihtrühma. Kui rääkida toidulisanditest, on Eesti jätkuvalt testturg, aga me liigume paralleelselt USA suunal, et ka seal testida. Samas seenekasvatustega oleme USA-s juba alustanud. Mina vaatangi kõike paralleelselt nii toidulisandeid, kasvatust kui teadust. Kõik toetavad teineteist.
  2. Toidulisandite vaatest on kõige odavam turundus toode ja pakend ise. Aga selle taga on miljon tegevust:
    a. tootearendusprotsess, maitsmine ja funktsionaalsus;
    b. pakendi visuaal, kas sa tunned brändi ära, kui kihutad poekirevuses toodetest mööda;
    c. mis signaale annavad tarbijale värvitoonid, fondid;
    d. kui katsud pakendit, mis tunde see loob;
    e. lõhn, maitse, funktsionaalsus. Kõik on olulised tegurid, mis loovad brändiga kogemuse ja seose meie mälus.
  3. Lansseerimiskampaania on meil paralleelselt nii strateegilise kui ka taktikalise plaaniga. Võti on alati brändi lugu ning kas see kõnetab. Oleme spetsiaalselt lisanud kõikidele tootepakenditele QR koodi, mis viib meie veebis lugema Shroomwelli roheinnovatsiooni lugu. Põhirõhk on digiturundusel, e-mailiturundusel, upselling ja cross-selling lähenemisel ning lähtub palju kliendikogemusest.
  4. Olulised saadikud on oma töötajad. Tegime esimese tootepildistamise veebi tarvis, kus palusin meie oma töötajaid modellideks: teadlased, müügitiim, logistik jne. Tulemus on väga autentne ja ehe, sest me ise oleme suurimad oma toote fännid.
  5. Klientide eelteavitus brändi vahetusest on erakordselt oluline.
  6. Toote lansseerimisele järgnev on oluline osa teekonnast: tootetutvustused, testimised, töö mõjuisikutega.
  7. Meie võtmekanaliteks on jaeväljund ja aina enam e-maili turundus, SEO, Google, FB, kliendikogemuslood, mõjuisikud, PR ja podcastid.
  8. KPI-d on meil täna hästi paigas, turunduseelarve on hästi optimeeritud ja tänu digiturundusele väga selgelt eesmärgistatud, andmepõhine ning seeläbi ka mõõdetav.

Kristiina lugemissoovitus seenemaailma sõpradele: Läbipõimunud elu, mille autor on bioloog ja kirjanik Merlin Sheldrake.